térkép a vezetéshez

Managers of Engineering Projects

Managers of Engineering Projects

Légy Te is Product Manager!? // 1. rész

Mi az a Product Manager?

2017. május 01. - Management of Engineering Projects

Ezt a kérdést véleményem szerint többféleképpen is megközelíthetjük. Egyik megfogalmazása lehet, hogy ő az a személy, aki a termék sikerességéért felel. Ez talán a legegyszerűbb definíció, azonban elég tág kontextusba helyezi ezt a pozíciót. A sikerességet KPI-ok (Key Performance Indicator) és mérőszámok meghatározásával lehet nyomon követni.

what_is_a_product_manager.pngEgy másik értelmezés szerint a Product Manager szimplán egy engedélyező / akadályozó személy, aki a termékkel kapcsolatos döntéseket meghozza, irányokat meghatározza. Igazából nem menedzsere senkinek, viszont ő a kommunikátor, akinél minden összefut, és ezeket az apró darabokat ő gyúrja egybe, jobban ismeri a terméket bárki másnál. Hozzá érkeznek be az igények mind az ügyféltől, felhasználóktól, és sales csapattól, majd ő hozza meg a döntést, hogy ennek az igénynek eleget fog-e tenni a termék, vagy esetleg figyelmen kívül hagyják a kérést. Összefogja a teljes termékfejlesztést, értenie kell bizonyos mértékben a használt technológiákhoz, az üzleti igényeket át kell látni, valamint design, ergonómiai szempontból is tudnia kell előzetes terveket készítenie, döntéseket hoznia.

Egy kicsit érdekesebb megfogalmazás, hogy a Product Manager egy személyben és egy időben CEO, coach, mérnök, portás, kalapács, elosztó, super user, feltaláló, szellem és a termék maga. Ebben is sok igazság van, ugyanis valóban egy kifejezetten összetett szerepről van szó, amihez rengeteg különféle készségre és képességre van szükség.

A Product Manager szerepkörön belül 3 típust szokás megkülönböztetni. Van az Internal Product Manager, aki főleg a céges, belső eszközök fejlesztéséért felel, amiknek elsődleges felhasználói a munkatársak. Másik nagyobb csoport a B2B Product Manager, ahol az ügyfelek más cégek, ebben az esetben folyamatos interakció van a cég sales csapatával. A harmadik és egyben leggyakoribb pedig a B2C Product Manager, ahol az ügyfél az átlag felhasználó. Ebben az esetben sokkal nagyobb fokú stratégiai gondolkodásra és kreativitásra van szükség, ki kell alakítani a termékvíziót, valamint folyamatosan figyelni kell a visszajelzéseket, és azok elemzésével megfelelő döntéseket hozni a termék továbbfejlesztését illetően.

 

További részek:

2. rész - A termékfejlesztés 7 fázisa
3. rész - Honnan jönnek az ötletek és felhasználói igények?

 

share-this-arrow.png

A bejegyzés trackback címe:

https://mepninja.blog.hu/api/trackback/id/tr5812471849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása